Безпека життєдіяльності дітей в сучасних умовах - одне з найактуальніших питань сьогодні. Підготувати дитину до уміння знаходити вихід з надзвичайних ситуацій, небезпечних для життя і здоров'я, можливо лише сформувавши у неї систему знань про основи безпеки життєдіяльності людини і суспільства, розвинувши практичні навички збереження життя і здоров'я.
Навчання правилам безпечної поведінки повинно проходити на всіх етапах життя людини, а починати необхідно з дошкільного віку. Дошкільний вік - оптимальний період формування соціальних навичок і важко уявити, що вони в більш дорослому віці самі собою виникнуть. Дошкільний вік характеризується наростанням рухової активності і збільшенням фізичних можливостей дитини, які, поєднуючись із підвищеною допитливістю, прагненням до самостійності, нерідко призводять до травмувань.
Кожна людина - і дорослий, і дитина - у будь-який момент може опинитися в надзвичайній ситуації. Навіть сама звичайна обстановка стане небезпечною, якщо не знати правил поведінки на вулиці, в транспорті, вдома. У таких ситуаціях самими беззахисними виявляються маленькі діти, яким властиві рухливість, непосидючість, допитливість. Практика показує, що наявність в дошкільному навчальному закладі багаточисельних планів, дорогих технічних засобів, озброєної охорони не знижує наслідків надзвичайних ситуацій. Якщо батьки і педагоги самі не готові до адекватних дій, то і діти так нічому і не навчаться. Отже, навчання дітей забезпеченню безпеки їх життєдіяльності - є актуальним педагогічним завданням, у вирішенні якого повинні брати участь не лише педагоги, але і батьки, громадськість, різні відомчі структури, які відповідальні за життя і здоров'я дітей.
|